.

.


mai lah jdi temanku yg setia...

Tuesday 1 January 2013

SELAMAT TAHUN BARU 2013


                                   
.                     
Assalamualaikum............

Selamat Tahun Baru 2013!!!!!! 
*boom!!boom!! percikan bunga api di langit biru...boom!!boom!!

Welcome 2013!!!Goodbye 2012!!!
Mulakan 2013 dengan rasa penuh kesyukuran...Alhamdulilah kita masih lagi bernafas di muka bumi ini.Perlu kita ingat xsemua berkesempatan untuk bernafas lagi seperti saudara2 kita di Gaza yang telah syahid dulu meninggalkan kita...semoga mereka semua di tempatkan dikalangan orang2 beriman...AMIN.
Di samping itu,mulakan 2013 ini dengan motivasi diri yang kental,semangat yang membara-bara dan kecerian yang berpanjangan...Amin.In Shaa Allah...

Permulaan tahun yang baru bermaksud bermulalah segala-galanya yang baru.Maksud saya bukan baju baru,kete baru,rumah baru maksud saya ialah kepada semangat kehidupan kita yang baru.Perlu ada titik perubahan azam yang ingin kita lakukan dalam kehidupan kita contohnya kalau dulu kurang solat sunat tahun ni ingin perbykkan lagi solat sunat In Shaa Allah... walaupun xbesar mana azamnya sedikit pun jadilah,kata orang sikit-sikit lama-lama jadi bukit...betul x???janji ada azam yang kita tetapkan dalam hidup kita yang ingin kita capai pada tahun 2013.

Perginya 2012 bermakna pergilah juga bersama-sama segala kegagalan2 pada tahun 2012,kenangan-kenangan pahit,perkara-perkara yang pahit dan sebagainya.Perkara yang lepas jangan ditoleh lagi tinggalkan segalanya pada 2012.Pada tahun 2013 inilah kita pandang ke hadapan pandang pada peluang-peluang kita menerpa kejayaan tebus semula kegagalan2 kita dimasa lampau dan semangat mengejar KEJAYAAN milik kita.

Tapi yang sedihnya juga 2012 ini masa untuk saya mengucapkan selamat tinggal pada umo belasan tahun.OH TIDAKKK!!!2013 ini bermulanyalah episod 20an.Yap tahun ni 2013 umo saya mau msk 20 tahun. Pergh terasa bagai tua sudah...sedihlah xde angka 1 di depan dah huhu....tapi 20 tahun bermaksud perlunya lebih matang,lebih berdikari dan lebih bijak. Perangai pun kena lebih kedewasaan.So tahun baru, umo pun barulah...tahun meningkat,umo pun meningkatlah....tapi itu bukanlah segala-galanya yang perlu kita pandang tapi apa yang perlu kita pandang ialah apa yang telah kita dapat,kita belajar,kejayan dalam hidup kita dan amalan kita sebagai seorang hambaNYA.Itu semua yang perlu kita pandang so tahun baru ini sama-samalah kita audit diri kita lebih baik,lebih maju,lebih berwawasan,lebih beriman dan lebih berjaya..AMIN.

Semoga tahun baru ini membawa lebih seribu satu BARAKAH,RAHMAT,KEJAYAAN dan kehidupan yang lebih BAIK kepada kita semua...AMIN.


SELAMAT TAHUN BARU 2013!!!
*tahun ni juga saya pggl sebagai tahun kasih sayang sebab apa sebab 3 <3 <3
3 membentuk sebagai love so sama-samalah kita mempertingkatkan lagi kasih sayang kita kepadaNYA dan sesama manusia.
*Jadikanlah juga kehidupan kita lebih berwarna-warni seperti abstrak gambar 2013 diatas.


HAPPY NEW YEAR
<3 <3 2013 <3 <3
  

No comments:

Post a Comment